USEUROPEAFRICAASIA中文
Jiangsu / My Jiangsu Story

"Fate with Nanjing" - Cho Soel(赵雪)

(chinadaily.com.cn) Updated: 2015-11-24 16:46

缘在南京

CHO SEOL (赵雪), a South Korean student at Nanjing University Of Finance & Economics, tells her destined fate with Nanjing.

世界那么大,我们无从得知会在什么时候、在哪里、又是和谁产生妙不可言的缘分。谁能想到我和她能够产生这种甚于友情更似于亲情的关系呢?

她,是我在韩国上学时候认识的一位让我敬爱的中国教授,虽然她早已回国,但我们一直保持着联系。两年之后,我通过2+2课程来到南京财经大学,她告诉我她就在南京,我无论遇到什么困难随时都可以找她。离开了家乡、家人,我只身一人来到南京,在这人生地不熟的地方,我手足无措。

但在我孤独茫然时,她给予了我无微不至的关怀,平日里还经常邀请我去她家吃饭,她就像我在南京的家人,让我感受到家的温暖。在日常的交流中,她帮我了解了南京这座充满历史气息的城市。她更是抽出宝贵的时间带我领略栖霞山的美丽,玄武湖的宁静以及南京博物馆那沉淀着厚厚历史的深邃。

她正如这座城市一样,和蔼而又好客。正是由于她的帮助,在身边其他的留学生明显不适应的时候,我在南京的生活却显得如此地如鱼得水。我们结识在韩国,但在南京,我们的关系更进一步,她就像亲人一样百般照顾着我,这份情谊如同这座历史古城一般,在我心中深深扎根。

我热爱南京这座城市,不只是因为它有多美丽又或者它有多厚的历史底蕴,更是因为她—金静老师,让我在南京真真切切感受到了家的温暖和发自内心的情谊。这种感情只会随着时间沉淀,越积越多,越爱越深,让我永生难忘。

Facebook @Jiangsu,China

My Chinese Dream

'My Chinese Working Day': An Australian's story

For a scholar focusing on Australia's public diplomacy, working as a recreational manager in China may never be part of his career path. But Bradley McConachie does have lots to say now about his special experience at a resort in the picturesque tropical coastal city of Sanya in South China's Hainan province.

My China Story

Getting my first hair cut in Ningbo

One of the potentially most traumatic things a girl has to go through is finding a new hairdresser.

...