USEUROPEAFRICAASIA中文
Jiangsu / My Jiangsu Story

"Huai'an, an unforgettable city" - 金度亨

(chinadaily.com.cn) Updated: 2015-11-24 18:04

一个难忘的中国城市

Kim plays guitar on campus. [Photo/provided to chinadaily.com.cn]

金度亨 from South Korea now studies at Nanjing University. Last year, he came to Nanjing with his father. Now he wants to tell why Huai'an becomes an unforgettable place for him.

我最难忘的城市是淮安。

还记得,去年我在韩国当兵的时候,突然有一天妈妈告诉我说,让我在今年的二月二十八日去中国留学,因为爸爸要去中国工作了。当时的我十分惊讶,同时又有些害怕。因为中国对我来说是个很陌生的地方,我所了解的中国地方很大,而且听说治安不太好,所以让一点汉语基础也没有的我有些慌张。于是,为了更好地适应以后去中国的生活,我先在军队里自学起了汉语。虽然没有老师,但我也觉得汉语很有意思,渐渐地爱上学习汉语。离开军队后我就准备去中国了,朋友们一起送我到机场,互相道别后,我和爸爸坐飞机到了盐城,之后去了爸爸工作的城市——淮安。

其实,我在来中国之前很担心不能习惯中餐,可是意外地发现中餐很好吃,特别是包子,味道特别棒。我刚到中国的时候没有朋友,所以我的中文老师给我介绍了八九个中国朋友,他们对我很友好也很热情,而且他们说他们很喜欢韩国,我很开心。其中一个中国朋友在交流时听说我喜欢弹吉它,就给我介绍当时学校里的乐队,之后我还和他们一起在学校的晚会上表演过两次。如果今后有机会,我想再在学校里表演。在这里,我很想感谢淮安的朋友们,因为他们我才更快更好地适应了中国的生活,我会永远记得他们。

有一天,我去了当地的一家咖啡厅,当时看见一个中国女生一边喝咖啡一边学习,我和她交了朋友,慢慢地我们发展成恋爱的关系。如今,她一边帮我适应中国生活一边读书,这让我非常感谢她,是她让我爱上了中国,而且我们都很喜欢旅行,我希望可以一起去中国更多的地方。

虽然淮安不是一个大城市,但是它是我来到中国之后生活的第一个城市,它给了我很多美好的回忆,也让我改变了曾经对于中国的一些偏见,所以说,淮安是一个让我难忘的城市。

Facebook @Jiangsu,China

My Chinese Dream

'My Chinese Working Day': An Australian's story

For a scholar focusing on Australia's public diplomacy, working as a recreational manager in China may never be part of his career path. But Bradley McConachie does have lots to say now about his special experience at a resort in the picturesque tropical coastal city of Sanya in South China's Hainan province.

My China Story

Getting my first hair cut in Ningbo

One of the potentially most traumatic things a girl has to go through is finding a new hairdresser.

...