USEUROPEAFRICAASIA中文
Jiangsu / My Jiangsu Story

"My Jiangsu Story" - 百合

(chinadaily.com.cn) Updated: 2015-11-24 17:37

我的江苏故事

百合, a student from Sudan studying at Yangzhou University, shares the story of Jiangsu with us.

江苏对我来说是有着很大意义的省份。这是我第二次来中国了。第一次去的宁夏,短暂地度过了三个月后带着不舍回国了,很幸运我又有了第二次机会就是江苏省扬州市。能够来扬州大学上学多亏了孔子学院的安排,我记得当孔子学院给我通知书时,我高兴极了。快来的那几天,我心里既兴奋又紧张,脑子我一直在想象江苏怎么样,扬州怎么样,会不会像宁夏那边。那时候我上网找了很多扬州的图片,看了很多关于扬州的介绍,我发现扬州是个美丽的城市,同样经济也不错,我心里的不安少了很多。

真正的惊讶是来到扬州之后,我没想到它的风景远远超过了我看到的图片以及我的想象,同时扬州大学也是个风景优美的学校,我一下子爱上了扬州。现在我来扬州已经三个月了,我对扬州有点熟悉了。除了扬州我还去过常州,我认为它没有扬州好,因为虽然它是个很古老的城市,但没有扬州这么古色古香,比如瘦西湖,东关街,个园,凤凰园等等。

我最难忘的事情是扬州大学给我们机会去山东拜访孔子的居住地——孔庙,孔府,孔林。我了解了中国文化艺术。除了这三个地方以外我们还去了泰山,泰山是一个传统文化气息很浓的地方,我真的很感谢扬州大学给我这样的机会去了解中国。

除此以外,我很喜欢扬州的食物。就拿扬州炒饭来说,我觉得特别好吃,虽然这儿的食物和我们国家的完全不一样,但是我一点不会不习惯,反而适合我的口味。

我对扬州特别感兴趣,我希望认识很多扬州朋友,这样会多了解扬州的习俗扬州的文化,也会提高我的汉语水平。

Facebook @Jiangsu,China

My Chinese Dream

'My Chinese Working Day': An Australian's story

For a scholar focusing on Australia's public diplomacy, working as a recreational manager in China may never be part of his career path. But Bradley McConachie does have lots to say now about his special experience at a resort in the picturesque tropical coastal city of Sanya in South China's Hainan province.

My China Story

Getting my first hair cut in Ningbo

One of the potentially most traumatic things a girl has to go through is finding a new hairdresser.

...