Home MBA & EMBA Study in China International Schools 留学海外  
 
 
Market Project>EDUCATION ONLINE>留学海外>签证其他
 
 
手持学生签证仍可被拒入境
2010-Feb-4 11:22:49

手持学生签证仍可被拒入境

移民官有时很难确认那些持有有效学生签证的外国人究竟是否是冒牌学生。

为确保学生签证持有者是名副其实的学生,阻止非法移民混入英国境内,英国机场边检人员将被授权拒绝持有学生签证的可疑者入境英国。

此前,英国移民官员向政府抱怨说,他们怀疑有些学生签证是申请人凭借伪造材料或是根本不存在的教育机构的邀请函而获得,然而现行条例使他们很难拒绝这些人入境。

这是因为迄今为止的英国入境规定并没有赋予边检移民官单凭个人怀疑就阻止持有学生签证的可疑外国人入境的权力。结果导致英国学生签证申请的办理在全球各地日益拖延,其中的有些申请存在违法作弊情况。

现场检查

去年底,企图在飞抵美国的客机上制造爆炸事件未遂的23岁尼日利亚人就曾拿到学生签证来过英国。

为了杜绝类似事件的发生,英国移民部部长菲尔·乌拉斯(Phil Woolas)放宽了边境检查人员的权限,包括允许他们在入境现场询问并调查学生的银行账户等信息,以确定其是否有足够的资金支持其完成学业。

与此同时,在首相要求重新审核移民入境规定后,英国移民局正在对整个学生签证发放制度进行全面审查。

 
Top MBA Programs
An outstanding UK Business School with a world-class reputation
HULT International Business School
Manchester Business School
Tsinghua SEM, CEIBS and HBS Offer Senior Executive Program in China
Top Universities in China
Liaoning Normal University
Qingdao Technological University
Guangzhou University
Donghua University
 
 
Copyright 1995 - 2009 . All rights reserved. The content (including but not limited to text, photo, multimedia information, etc) published in this site belongs to China Daily Information Co (CDIC). Without written authorization from CDIC, such content shall not be republished or used in any form. Note: Browsers with 1024*768 or higher resolution are suggested for this site. Registration Number: 20100000002731